Vi har vundet en Danish Design Award sammen med Nordsjællands Hospital

Hvert år hylder Danish Design Award de bedste designløsninger og viser de mange måder, hvorpå design kan gøre en forskel for mennesker og for vores samfund.

Vi er derfor super stolte over at have vundet en Danish Design Award 2019 i kategorien "Outstanding Service" sammen med vores partner Nyt Hospital Nordsjælland/Nordsjællands Hospital. Prisen blev givet for vores arbejde med at sikre et individualiseret flow af kommunikationen til patienter før, under og efter behandling. Billedet er fra Award Showet i Industriens Hus den 13. maj, hvor jeg modtog prisen sammen med ledende overlæge Leif Berner Hansen fra Ortopædkirurgisk afdeling på Nordsjællands Hospital.

Med vores platform har Nordsjællands Hospital arbejdet med den digitale serviceoplevelse og skabt ”My Digital Care Guide”. Via vores app får patienterne nu den rette viden på det rette tidspunkt i behandlingsforløbet, og hospitalet guider og støtter patienterne, selv om de ikke er fysisk til stede på hospitalet. Via appen kan patienterne også sende beskeder til personalet. “My Digital Care Guide” skaber således tryghed, nærhed og patienttilfredshed. Samtidigt kan hospitalet, ud fra patienternes feedback i appen, bedre forudse udeblivelser og derved optimere arbejdsgange.

Juryen sagde: “My Digital Care Guide udmærker sig ved at være et digitalt produkt, der sætter patienten, mennesket, i centrum, ikke systemerne og behandlingsforløbet i sig selv. Dermed er det en god designløsning og ikke kun et koncept. App’en har en tydelig, holistisk funktionalitet og kan forandre den måde, vi interagerer med sundhedssystemet på i dag. Samtidig kan den være med til at sænke omkostningerne i en økonomisk presset sektor, da den minder patienterne om at møde op til behandlingerne. I et land som Danmark, med et skattefinansieret sundhedssystem, er det til gavn for hele samfundet”.

Vi er meget glade for prisen. At vinde Danish Design Award i kategorien ”Outstanding Service” understreger jo netop, at vores arbejde omkring samskabelse af det nære sundhedsvæsen giver mening for alle parter. Med løsningen viser vi værdien af at inddrage både sundhedspersonale og patienten i arbejdet på at sikre, at patienterne får den rette viden på det rette tidspunkt i deres behandlingsforløb. Det er tydeligt, at når hospitalet tager den digitale transformation seriøst, kan vi sammen skabe stor værdi for alle parter.

Her kan du se en video om samarbejdet